Bransjeundersøkelse og digital konferanse for Forsikringsmeglerne

Hvordan drive engasjement og faglig utvikling hos norske forsikringsmeglere når de møtes digitalt?

Utfordringen

Norske Forsikringsmegleres Forening, eller Forsikringsmeglerne, hadde slitt med interesse og engasjement knyttet til sin årlige konferanse Forsikringsmeglernes Dag der forsikringsmeglerne møttes en gang i året for å få faglig påfyll. Så kom pandemien og man kunne ikke møtes fysisk. Man gjennomførte arrangementet digitalt og måtte vurdere om arrangementet skulle fortsette digitalt, fysisk eller kanskje i en hybrid variant. Hva skulle de gjøre?

Prosjektet

Med relevant og godt innhold ble man enige om å fortsette med å utvikle arrangementet digitalt ettersom de fleste ville ha det slik. Performable bistår med utvikling og forbedring av arrangementet hvert år. Forsikringsmeglernes Dag er blitt en årlig digital konferanse over tre timer der man de siste årene har hatt Per Henrik Stenstrøm som programleder og med stadig større og større navn på programmet. Basert på tilbakemeldinger fra medlemmer og seere, forbedrer og utvikles konseptet hvert eneste år.

Resultatet

Med fokus på stadig forbedring av innhold, profesjonalisering av digitale sendingen og de to årlige undersøkelsene, har Forsikringsmeglernes Dag vært i digital form 4 år på rad med forbedrede resultater hvert eneste år - flere påmeldte og flere fornøyde seere. Arrangementet forbedres hver eneste år med flere engasjerte seere og bidragsytere.

Teamet

Performable prosjektleder arrangementet som et hyggelig sidespor ved siden av øvrig strategisk rådgivning og vekstprosjekter. Performable har ansvaret for å utvikle programmet og levere innhold til sendingen. Produksjonsselskapet Catapult står for den tekniske produksjonen. EPSI gjør feltarbeidet for den årlige Skadeundersøkelsen og Pensjonsundersøkelsen mens Performable bistår med produksjon og tekst til rapporter og innhold til sendingen.

Vil du diskutere dette mer med oss? Ta kontakt med en av oss her på kontaktsiden