Kundeinnsikt og digital forretningsutvikling hos Nordpeis
Fra digitalstrategi og innsikt til prototyp og leverandørprosess
Utfordringen
Nordpeis er en utfordrer i peismarkedet som nylig har lansert nye websider og nytt ERP-system for å rigge seg til fremtiden. I arbeidet med nye websider hadde man flere hypoteser om forbrukers forventninger og ønsker i en fremtid der et ildsted både er et møbel med en sosial dimensjon, men også har en funksjon i en verden med mer kostbar kraft.
Prosjektene
Fordi kunden og organisasjonen hadde mange tanker om ideer, anbefalte vi sterkt å starte med et mindre innsiktsprosjekt for å kartlegge kundenes atferd på nett i forbindelse med kjøp av ildsted. Basert på innsikten kunne vi legge mange hypoteser og tanker til side og få staket ut en anbefaling for veien videre. Etter at en oppdatert anbefaling rundt bruk av 3D, VR og AR ble godkjent, gikk vi i gang med å utarbeide en enkel prototyp for en konfigurator som kunne bli første steg på en lengre reise for Nordpeis.
Resultatet
Nordpeis har i dag en tydelig strategi og plan for bruk av 3D-teknologi for å gå til markedet med sine ildsteder. Gjennom prosessen har de fått samlet organisasjon rundt en felles forståelse av hvor de skal og de har, etter en omfattende innkjøpsprosess ledet av Performable, valgt seg en leverandør de kan jobbe sammen med inn i fremtiden.
Teamet
Nordpeis-prosjektene ble ledet av Jan Johnsen med Kyrre Tjømøe Bekkelund som supporterende rådgiver. Innsiktsarbeidet ble utført av Opinion, som Performable har et samarbeid med, og eksterne designressurser ble brukt på ulike områder gjennom prosessen.
Vil du diskutere dette mer med oss? Ta kontakt med en av oss her på kontaktsiden